Reklamačný poriadok penziónu Oáza Prievidza
Reklamačný poriadok
(podľa ustanovení §18 Zákona 250/2007 Zbierky zákonov o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov)
- Právo na reklamáciu
- Klient má právo na reklamáciu prípadných nedostatkov poskytnutých služieb a vád zakúpených tovarov vrátane práva na ich odstránenie, výmenu, doplnenie, prípadne na náhradné poskytnutie novej služby alebo primeranú zľavu z dohodnutej ceny zaplatených služieb alebo tovarov.
- Predmet reklamácie
- Nedostatky akosti stravy a nápojov určených k okamžitej spotrebe klient reklamuje v penzióne ihneď pri zistení nedostatku, predovšetkým priamo u obsluhujúceho pracovníka.
- Ak nedostatky stravy a nápojov určených k okamžitej spotrebe sa týkajú množstva a hmotnosti, musia byť reklamované ešte pred započatím konzumácie.
- Reklamáciu nedostatkov ostatného tovaru alebo služieb klient uplatní predovšetkým v penzióne, kde tovar alebo službu zakúpil ihneď, alebo bez zbytočného odkladu, na základe pokladničného bloku z elektronickej registračnej pokladnice, v prípade tovaru najneskôr do konca záručnej lehoty. Bez predloženia dokladu o kúpe hotel nemusí reklamáciu uznať.
- Reklamáciu nedostatkov v ubytovaní je možné uplatniť predovšetkým u pracovníka recepcie bez zbytočného odkladu. Právo na reklamáciu nedostatkov v ubytovaní zanikne, pokiaľ nebolo uplatnené najneskôr do 6 mesiacov od poskytnutia služby.
- Klient pri uplatňovaní reklamácie predloží všetky relevantné doklady o poskytovaní služby alebo nadobudnutí tovaru, u ktorého vytýka vadu alebo nedostatok.
III. Postup pri vybavovaní reklamácie
- Vady potravín sa považujú za neodstrániteľné. Ak sa vyskytne vada potravín, jedál alebo nápojov, má klient právo požadovať ich výmenu alebo vrátenie zaplatenej čiastky, prípadne poskytnutie zľavy.
- V prípade ak nie je dodržaná správna akosť, hmotnosť, miera alebo teplota jedál alebo nápojov, má klient právo požadovať bezplatné, riadne a okamžité odstránenie vady.
- Klient je oprávnený požadovať bezplatné, riadne a včasné odstránenie nedostatkov ubytovacích služieb ako výmena vadného alebo doplnenie drobného vybavenia izby.
- Pokiaľ nie je možné odstrániť v izbe vady technického charakteru (napr. porucha vykurovacieho systému, nedostatok teplej vody, porucha v príkone elektrickej energie a pod.), a ak hotel nemôže klientovi ponúknuť iné, náhradné ubytovanie, má klient právo na zľavu zo základnej ceny ubytovania po obojstrannej dohode.
- Reklamáciu vybavuje Back Office Manager, alebo ním poverený pracovník penzióna, ktorý je povinný reklamáciu preskúmať a rozhodnúť o spôsobe jej vybavenia. Ak nie je možné reklamáciu vybaviť dohodou, je Back Office Manager alebo ním poverený pracovník povinný spísať s klientom záznam o reklamácii. V zázname klient uvedie presné označenia poskytnutej služby alebo zakúpeného tovaru, čas kedy bola služba poskytnutá alebo tovar zakúpený a popis ich nedostatku.
- O opodstatnenosti reklamácie nedostatkov rozhodne poverený pracovník najneskôr do 5 pracovných dní.
- V prípade potreby odborne posúdiť reklamovaný nedostatok je lehota na vybavenie reklamácie 30 dní.
- Klient obdrží kópiu záznamu o reklamácii a spôsobe jej vybavenia.
- Súčinnosť klienta pri vybavovaní reklamácie
- Klient je povinný poskytnúť pracovníkovi hotela súčinnosť potrebnú k vybaveniu reklamácie najmä tým, že podá pravdivé informácie týkajúce sa poskytnutej služby alebo zakúpeného tovaru.
- Ak si to povaha reklamácie vyžaduje, klient umožní pracovníkovi hotela prístup do priestoru, ktorý mu bol poskytnutý, aby sa tento mohol presvedčiť o oprávnenosti reklamácie.
Dátum poslednej aktualizácie: 01.01.2018